الدعم الزراعي

اجتماع مع رؤساء الجمعيات الفلاحية لست قرى في الداخل السوري للتنسيق لانطلاقة المشروع

Provision of nutrition services and supporting wheat-value-chain to the most vulnerable people in NW Syria
توفير خدمات التغذية ودعم سلسلة قيمة القمح للعوائل الأكثر ضعفاً في شمال غرب سوريا
CBPF-TUR-23-S-NGO-26722
Starting December 1, 2023, to July 31, 2024
ابتداءً من 1 ديسمبر 2023 إلى 31 تموز 2024
700 vulnerable farmers from local communities or IDP including families headed by women and/or disabled, will receive and plant high-quality known genotype (Sham 6) with sterilized seeds; during 2023/2024 season and will be selected to receive an agricultural basket. During this season the technical engineers’ team will conduct capacity-building training, focus on Smart Climate Agriculture (SCA) during a 5-month period, and give advice on improved production in cereal production. Also, they will receive harvest vouchers. The agricultural baskets and the cash vouchers will be distributed in Idleb Governorate, Idleb district, at two sub-districts: Ma’aret Tmasreen and Bennsh. Those farmers will be supported with their income, which will be reflected in the local economy’s resilience to have more sustainable assistance supporting the wheat-value-chain.
سيحصل 700 مزارع من المجتمعات المحلية أو النازحين داخل سوريا، بما في ذلك الأسر التي ترأسها نساء و/أو ذوي الإعاقة، على بذور واصناف عالية الجودة (شام 6) المعقمة؛ خلال موسم 2023/2024 وسيتم اختيارهم للحصول على السلة الزراعية. خلال هذا الموسم، سيقوم فريق المهندسين الفنيين بإجراء تدريب على بناء القدرات، والتركيز على الزراعة المناخية الذكية خلال فترة 5 أشهر، وتقديم المشورة بشأن تحسين الإنتاج في إنتاج الحبوب. كما سيحصلون على قسائم الحصاد.
سيتم توزيع السلال الزراعية والقسائم النقدية في محافظة إدلب، منطقة إدلب، في ناحيتي: معرة مصرين وبنش. وسيتم دعم هؤلاء المزارعين بدخلهم، والذي سينعكس في مرونة الاقتصاد المحلي والاستدامة لدعم سلسلة قيمة القمح..

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى